Hur skapar man ett WOW!

Hur nytt är det nya egentligen! Och är det nya nytt överhuvudtaget! Ingen som håller på med marknadsföring kan ha missat årets ord. Nej, det var inte selfie. Även om just det ordet ökade med 17 000 % i användning under året. Nej, ordet var content marketing. Nu ska vi satsa på innehåll. Det var så många föreläsare som pratade om det så att ordet var nästan uttjatat före det börjat användas. Under de närmaste åren kommer många hänga på tåget och säga storstilat på kickoffer inför all personal, ”nu är det dags att tänka om. Reklamen fungerar inte längre. Nu är det Content marketing som gäller”. Du kan riktigt höra hur de drar ut på ordet Content när de presenterar det”. 


Men vad har de flesta gjort? De har satsat på en facebook.-sida, en videoblog. Och så tror de i sin enfald att detta är content marketing. Men det räcker inte. Sorry! Det krävs mer. Mycket mer. Det krävs en radikal förändring av synen på hur marknadsföring ska ske i framtiden. Det krävs nya organisationer. Och det krävs att företaget tänker på vad köparen vill höra och inte vad man som säljare vill berätta. 

Det handlar om att tänka nytt! Det handlar om att tänka hur man skapar wow. Hur man tränger igenom sörjan av alla content-marketing-satsningar. På Trendrapport 2014 kommer jag prata om det. Jag kommer berätta om varför så många kommer misslyckas med sin marknadsföring. Men självfallet också hur jag tror man ska lyckas! Hur man ska tränga igenom i det infernaliskt informativa infernot. Hur man ska skapa WOW. Men redan nu kan jag säga att lösningen ligger i formeln Kvalitet x Kvantitet=Resultat.

Hoppas vi ses i slutet av maj!

Göran Adlén

 

29 april 2014

IHM Update

Vill du ha vårt nyhetsbrev?

Till toppen av sidan Till topp