// //

Hur får du webb, print och sociala medier att samverka?

- Hej igen Mats Wahlström, ni jobbar hårt på utvecklingssidan.
- Ja, hej. Är det något särskilt du tänker på? Eller är det bara för att du försökt få tag på mig några dagar :-)
- Ja, det var inte så lätt men jag tänker först och främst på att ni har uppdaterat utbildningen Operativ Marknadsföring.
- Det gör vi ständigt, vi måste hålla samma takt som vår omvärld och också ligga steget före. Men de senaste uppdateringarna på Operativ Marknadsföring kanske är mer synliga utifrån, för jag förmodar att du tänker på blocken "Den nya mediamixen" och "Kommunikationsarkitektur" med Fredrik Hallberg som handledare.
- Ja, precis.
- Vi håller ständigt kontakt med näringslivet och ser att marknadschefer och deras medarbetare i minskad grad jobbar direkt med försäljning, så därför har vi minskat på de blocken till förmån för vår tanke att våra kursdeltagare ska träna mer på att operativt planera för målgruppsstyrd masskommunikation och interaktiva marknads- och försäljningsaktiviteter, som blir ett bättre och aktivare stöd till försäljningsavdelningarna.
- Så man släpper inte kontakten med försäljningen?
- Nä, snarare tvärtom. Man tränas på att mäta genomslag och säkerställa affärsmål tvärs de olika plattformarna webb, sociala medier och print för att skapa optimal effekt, och det är precis det understöd säljavdelningarna behöver.
- Det känns ju ändå som en kraftig utveckling av kursen Operativ Marknadsföring!
- Ja, det är det. Men vi stannar inte där, utan uppdaterar ständigt våra utbildningar för att kursdeltagarna och de företag de jobbar på verkligen ska känna att de får nytta direkt i sina respektive affärer.
- Kul, och om man är intresserad av detta, vad gör man då?
- Då tycker jag man ska gå in på vår hemsida och läsa lite mer, där står också telefonnummer till Sven-Åke, Elisabet och Joakim som är våra duktiga rådgivare, och de kan garanterat hjälpa till om de är något man undrar över.
- Ja, tack för din tid då, jag ser att du är på språng.
- Tack själv, jag är faktiskt på väg till ett möte där vi ska diskutera just de här frågorna med ett antal företag. För allt går att skruva på, förbättra och utveckla, och det gillar jag.

 

14 november 2013
Till toppen av sidan Till topp