Grattis skåningar! Nu öppnar vi dörrarna till fler framtidsyrken

I höst är det premiär för YH-utbildningen Digital Marketing & Sales Analytics på IHM i Malmö. Utbildningen öppnar dörrar till framtidsyrken som Webbanalytiker, Digital Traffic Optimizer och Marketing Technologist och du får en mängd attraktiva certifieringar på köpet, t ex Google Analytics och Adwords. Behovet av digital kompetens är stort, och våra partnerföretag står redo att ta emot våra YH-studenter på praktik (LiA) och på sikt även att anställa. 

Möt några av dina potentiella arbetsgivare här!


"Digitaliseringen av samhället har inte ännu nått sin kulmen och det finns därför idag ett underskott av kompetens på arbetsmarknaden. Sett till vår nuvarande tillväxt har vi ett anställningsbehov om 10 personer inom en tvåårsperiod med kompetensen att utvärdera effekten av satsningar och vara en drivande part inom en iterativ optimering av företagens affärer. Enda anledningen till att vi inte expanderat fortare är pga svårigheterna att hitta personal med tillräcklig kompetens inom just webbanalys som också förstår försäljning och marknadsföring. På kort såväl som lång sikt kommer det vara ett givet kompetenskrav vid att alla framtida anställningar."
Fredric Lundgren, Digital Marketing Consultant, Resultify www.resultify.se


"IHMs webbanalysutbildning känns helt rätt och vi öppnar gärna vårt team för praktikanter. Det saknas liknande utbildningar i regionen och både vi och våra kunder har alltid svårt att hitta starka kandidater till våra rekryteringar. Inom ett par års tid räknar vi med att behöva 3 personer med denna kompetens.” 
Marie Eckerwall, TopVisible, www.topvisible.se


”Det råder en skriande brist på människor som kan tolka den exponentiellt ökande mängd data som skapas med hjälp av de nya digitala verktygen inom marknad och sälj. Såväl vi som de flesta av våra uppdragsgivare kommer att behöva den här typen av analytikerkompetens. Att IHM skapar utbildningen känns självklart med tanke på deras starka profil inom marknad och sälj. Vi behöver anställa minst 2 personer inom en femårsperiod.”
Niclas Bergenblad, Creative Director, Navigator www.navigator.se


"En mycket viktig kompetens som saknas idag. Vi behöver anställa 2 stycken redan inom det närmsta året. Alla våra kunder behöver analytiker, både akut och på lång sikt. IHM som partner är perfekt med sitt fokus på sälj och marknadsföring, vi kommer att medverka i genomförandet av utbildningen på flera sätt".
C-G Hanson, Account Director, Webbyrån Petra AB www.petra.agency/

 

FAKTA Digital Marketing & Sales Analytics
Vill du jobba med webbanalys, konverteringsoptimering och digital marknadsföring? IHM:s YH-utbildning Digital Marketing & Sales Analytics ger dig eftertraktad digital kompetens och många karriärmöjligheter. På IHM lär du dig tänka affärsmässigt och får en stabil grund och en självsäkerhet i affärssammanhang genom träning och företagspraktik. Föreläsarna och övningscasen kommer direkt från näringslivet och du får möjlighet att knyta kontakter som kan bli avgörande för din framtid.

När är startdatum?
Utbildningen startar den 12 september 2016 i Stockholm, Göteborg och Malmö. Ansök senast den 8 maj här. 
 
Hur lång är utbildningen?
80 veckor på heltid, varav 24 veckors praktik (LiA).

Vad kostar det?
Utbildningen är avgiftsfri och ger rätt till studiemedel från CSN.
Kostnad för litteratur tillkommer.

Vad får jag för examen?
Utbildningen ger en Kvalificerad Yrkeshögskoleexamen på 400 YH-poäng.

Vad kan jag jobba som efter utbildningen?
Digital Marketing & Sales Analytics öppnar dörrar till framtidsyrken som webbanalytiker, Digital Traffic Optimizer och Marketing Technologist och du får en mängd attraktiva certifieringar på köpet, till exempel Google Analytics och Adwords.

Vill du veta mer?
Anmäl dig till ett informationsmöte på ihm.se eller ring 0200-24 00 24.

21 april 2016
Infomöte i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Intervju med Jonas Nordhammer på TV4.
Frågor och svar gällande YH på IHM.
Möt några av våra YH-studenter. Klicka här!
Till toppen av sidan Till topp