// //

Blogginlägg av Fredrik Svedberg

Fredrik Svedberg

VD för LogTrade Technology, ett molnbaserat system för snygga leveranser sedan 1992. Fredrik har arbetat med frakt, e-handel, och avancerade mjukvarusystem för transportdata långt innan logistik och artificiell intelligens blev det nya svarta.

Mitt gäng på LogTrade frågade The Friendly Swede från Uppsala som sålt på Amazon, USA, sedan 2011. Och Søren Kipling från danska Be-ahead.com, som bland annat hjälper den danska regeringen i Amazonfrågor. Här är åtta tips till dig som vill göra Amazons superkraft till din.  I grunden är Amazon, och all e-handel, logistikföretag med en webbplats. 1. Lär dig hur Amazon fungerarAmazon är som ett Google för produktsök – fast större och strängare. Om du slarvar med din listning får det snabbt konsekvenser. Nyckelord är viktigt. Därför måste du förstå hur lättillgängligt Amazon är för sina kunder och hur de söker när de är på jakt efter en produkt som din.  Ingen vet heller exakt hur Amazons algoritmer fungerar. Men alla vet att det inte räcker att ha en produktsida som drar trafik. Folk måste köpa din vara. Conversion-rate är jätteviktigt. Och sedan måste de uppleva att du levererar denna vara snyggt. Köpet är INTE klart när de tryckt igenom beställningen. Vilket leder oss in på punkt 2...

Till toppen av sidan Till topp