Blogginlägg av Andreas Hermansson

Andreas Hermansson

Fd företagssäljare på IHM.

– Det är så himla trång här, för vi växer så det knakar! Så vad sägs om att vi sätter oss i köket och börjar mötet med en god kopp kaffe? Jonas Krantz, Utbildningschef på Espresso House, tar emot mig på deras kontor i Göteborg, och naturligtvis tackar jag ja till specialgjort kaffe i köket. Med en härlig entusiasm beskriver Jonas detaljerat sitt val av kaffebönor för dagen. De är från Costa Rica och smakar gröna äpplen och choklad, märkligt, men gott! Till kaffet får jag en sammanfattning av Espresso House fantastiska resa och utveckling under de senaste åren. Espresso House är en svensk kedja. De är en av de snabbast växande kedjorna i Europa i sin bransch, och alla deras coffee shops drivs i egen regi. Det viktigaste är att alla deras kaffebarer, oavsett storlek, erbjuder attraktiva mötesplatser för dem som söker en paus i vardagen.  Espresso House serverar runt 40 000 koppar kaffe om dagen på 170 coffee shops i Sverige. Etableringstakten är hög, och inom de närmaste åren räknar ...

Till toppen av sidan Till topp