// //

Vad krävs för en lyckad marknadsstrategi?

Det strategiska marknadsföringsarbetet omfattar de produktkategorier/kundsegment som företaget valt att verka inom.

Det handlar då om att bestämma företagets marknadsstrategi, dvs svara på frågan hur varumärket och erbjudandet ska utformas för att företaget över tid ska bli framgångsrikt i valda produktkategorier. För att kunna utveckla dessa förmågor behöver företaget, förutom ett internt utvecklingsarbete, samarbeta med olika partners i försörjningskedjan i både leverantörs- distributions- och kundledet. Nyfiken på att veta mer?

Välkommen på ett smakprov av utbildningen IHM Strategisk Marknadsföring, en utbildning där du lär du dig att ta fram underlag för strategiska beslut som berör varumärket och erbjudandet i en specifik produktkategori.  

Har du frågor? Kontakta johan [dot] ruden [at] ihm [dot] se (Johan Rudén) på 08-657 00 73.

 

När
14 augusti 2018 08:30 - 10:00
Var
IHM Business School, Warfvinges väg 39, Stockholm.
Avgift
Kostnadsfritt

Relevant och intressant

Till toppen av sidan Till topp