Content Marketing: Två vassa case

Swedish Content Agencies och IHM Business School bjuder in till ännu ett seminarium om två framgångsrika contentsatsningar: BRIS och byrån Make Your Mark och Xylem Inc. tillsammans med Spoon Publishing.

Case #1: Från print till global contenthub - Xylem Inc. & Spoon Publishing

Efter 50 år som tryckt tidning har Flygt pumps kundmagasin förvandlats till en global contenthub för vattenindustrin. Det har varit en lång resa, men med rätt strategi, effektiv storytelling och välplanerad distribution och uppföljning är Impeller numera en prisbelönt ledare i branschen. 

Föreläsare: Anna Hildell, Content Strategy Manager, Xylem Inc och Rob Hincks, Business Director, Spoon Publishing

Case #2: Anonyma filmer till en ytterst specifik målgrupp - Bris och Make Your Mark

Make Your Mark och Bris kommer att berätta om samarbetet och hur de tillsammans skapat filmer om och till ensamkommande flyktingbarn. De berättar om hur de hanterat anonymitet med stor respekt och hur de haft distributionen i åtanke redan i produktionsläget.
Medverkande: Silvia Ernhagen, kommunikationschef BRIS samt Carin Roeraade, Head of Concept and Strategy.
 
Från vänster: Carin Roeraade, Head of Concept and Strategy, Make Your Mark, Silvia Ernhagen, kommunikationschef BRIS, Rob Hincks, Business Director, Spoon Publishing, Anna Hildell, Content Strategy Manager, Xylem Inc.
 
Registrering från kl. 14.45, start kl.15 och paus för kaffe och macka. Swedish Content Agencies och IHM hälsar dig varmt välkommen! Seminariet är kostnadsfritt.
 

 

När
29 november 2017 15:00 - 17:00
Var
IHM Business School, Warfvinges väg 39, Stadshagen.
Avgift
Kostnadsfritt

Relevant och intressant

Till toppen av sidan Till topp