Behövs traditionell marknadsföring?

Alvin Toffler förutspådde 1980 att konsumenten skulle ersätta producenten och bli en prosument. Nu mer än 30 år senare har Tofflers profetia blivit en realitet.

Majoriteten av den information som produceras har inte skapats av företag utan av privatpersoner. Facebook, Flickr, Twitter, Delicious, My Space, YouTube, Pinterest och Instagram är samtliga tjänster baserade på användargenererat innehåll och som för 15 år sedan var en ren fantasi men som idag står för en allt större del av vår medieproduktion och tillika mediekonsumtion. 

Vad får det här för konsekvens för dagens marknadsföring – behövs traditionell marknadsföring överhuvudtaget? På detta seminarium diskuterar Fredrik Hallberg och Hans Fornwall vilka förutsättningarna är idag för effektiv marknadsföring på strategisk och operativ nivå.

Seminariet består av två delar – en första gemensam inledning och därefter möjlighet att få höra mer om utbildningarna Strategisk Marknadsföring respektive Operativ Marknadsföring på IHM.

Om föreläsarna
Fredrik Hallberg är en av Sveriges ledande Internetanalytiker med djup kunskap och förståelse för nätets grundläggande struktur och hur det bäst kan utnyttjas till nya affärsmöjligheter. Fredrik har anlitats som expert av bl.a. Volvo, Bonnier, Aftonbladet, Adidas, Telia, Länsförsäkringar, MTV och MSN m.fl. Han är en flitigt anlitad talare och jobbar som digital strateg på mediebyrån Vizeum.

Hans Fornwall är marknadsförare, varumärkesstrateg och en flitigt anlitad föreläsare. Han har mångårig reklambyråerfarenhet som projektledare och strategic planner. Hans är handledare, examinator och lärare i marknadsföring på IHM.

Har du frågor? Kontakta alexander [dot] denborg [at] ihm [dot] se (Alexander Denborg) tel: 08-657 00 76

Kaffe och frukostmacka finns uppdukat från kl 8.00

Varmt välkommen!

När
14 maj 2014 08:15 - 10:15
Var
IHM Business School, Warfvinges väg 39, Stockholm.
Avgift
Kostnadsfritt

Relevant och intressant

Till toppen av sidan Till topp