Affärsmodell, marknadsföring, affärsmannaskap – hur hänger det ihop?

En affärsmodell är en teoretisk beskrivning av hur ett företag är tänkt att fungera. För att få modellen att fungera i praktiken och skapa lönsamhet krävs balans mellan de olika delarna. Men vad menas med en fungerande affärsmodell och vilka är framgångsfaktorerna?

Hur hänger affärsmodellen ihop med marknadsföringen? Vad definierar ett konkurrenskraftigt erbjudande? Hur bör företag och organisationer anpassa sina affärsmodeller inför en starkare konjunktur?  

Välkommen till ett lunchseminarium med Hans Fornwall, som kommer att räta ut några frågetecken kring affärsmodeller, marknadsföring och affärsmannaskap. 

Du kommer att få ta del av en spännande dialog, och du får gärna ta med frågor och exempel från din egen vardag.
 
Om föreläsaren:
Hans Fornwall är konsult inom marknadsföring, kommunikation & ledarskap och är en flitigt anlitad föreläsare. Han har mångårig reklambyråerfarenhet som projektledare och strategic planner. Hans är handledare, examinator och lärare i marknadsföring och marknadsanalys på IHM och har bl.a. annat blivit utsedd till bästa lärare.

Har du frågor? Kontakta elisabet [dot] ek [at] ihm [dot] se (Elisabet Ek), tel. 040-601 23 08

Vi bjuder på lätt lunch.

Varmt välkommen!

 

När
3 april 2014 11:30 - 13:00
Var
IHM Business School, Västergatan 33, Malmö.
Avgift
Kostnadsfritt

Relevant och intressant

Till toppen av sidan Till topp