Affärsmodell, marknadsföring, affärsmannaskap – hur hänger det ihop?

En affärsmodell är en teoretisk beskrivning av hur ett företag är tänkt att fungera. För att få modellen att fungera i praktiken och skapa lönsamhet krävs balans mellan de olika delarna. Men vad menas med en fungerande affärsmodell och vilka är framgångsfaktorerna?

Hur hänger affärsmodellen ihop med marknadsföringen? Vad definierar ett konkurrenskraftigt erbjudande? Hur bör företag och organisationer anpassa sina affärsmodeller inför en starkare konjunktur?  

Välkommen till ett lunchseminarium med Michael Engström, som kommer att räta ut några frågetecken kring affärsmodeller, marknadsföring och affärsmannaskap. 

Du får gärna ta med frågor och exempel från din egen vardag.
 
Om föreläsaren:
Michael Engström är konsult och entreprenör som brinner för tillväxt. Han började sin karriär som säljare och gick snabbt vidare till säljchef, produktchef, marknadschef och har varit VD för tre bolag. I 14 år har Michael bott och arbetat i Danmark, Holland, Tyskland och USA. Han har läst ekonomi och marknadsföring på Lunds universitet och har en MBA från universitetet i Sheffield.

IHM i samarbete med Comfort Hotel Nouveau.

Har du frågor? Kontakta elisabet [dot] ek [at] ihm [dot] se (Elisabet Ek), tel. 040-601 23 08

Vi bjuder på lätt lunch.

Varmt välkommen!

 

När
5 maj 2014 12:00 - 13:30
Var
Comfort Hotel Nouveau, Gasverksgatan 11, Helsingborg.
Avgift
Kostnadsfritt

Relevant och intressant

Till toppen av sidan Till topp