// //

Kundens upplevelse eller produktens egenskap - vad är viktigast?

Allt för ofta utgår företag från produkternas egenskaper. Företag till och med definierar marknader och konkurrenter utifrån sina egna produkter eller tjänster istället för att utgå från kunden och dess behov. Att enbart beskriva vad kunden får och vad produkten ger dvs se till att kunden blir nöjd och får det hen förväntar sig är inte tillräckligt.

Att ge kunden en positiv och värdefull upplevelse när denne köper och konsumerar produkten är det som räknas. Med andra ord är det konsumentens upplevelse och mervärdet jag får som gör affären unik och gör att jag blir vald som leverantör. Produkten behöver alltså inte vara unik men den måste ge en unik känsla.

Att därför ha en affärsmodell som utgår från kunden och dess upplevelse blir allt viktigare.

Välkommen på ett smakprov ur IHM Business Management, utbildningen som fokuserar på vad företaget gör idag, vad som kännetecknar organisationen och vad som skiljer den från andra men framförallt vad som gör organisationen mer eller mindre framgångsrik och lönsam.

Vi bjuder på kaffe och fralla

 

Har du frågor? Kontakta utbildningsrådgivare jenny [dot] widen [at] ihm [dot] se (Jenny Widén), tel. 031-335 20 04.

 

När
20 juni 2018 08:00 - 09:30
Var
IHM Business School, Fabriksgatan 25 i Gårda.
Avgift
Kostnadsfritt

Relevant och intressant

Till toppen av sidan Till topp