KAM - partnerskap som förstärker konkurrenskraften

Man kan idag se en tydlig strävan från både kund- och leverantörsföretagen att fördjupa sitt samarbete med ett fåtal aktörer. För säljaren gäller det då att aktivt välja var man vill lägga sina resurser.

Strävan efter fördjupade samarbeten drivs av den konsolidering som sker i många branscher, och som leder till höjd kompetens och större krav från köpare. I en sådan utveckling blir såväl företagsledningarnas som den enskilde medarbetarens förmåga ”att göra rätt saker på rätt sätt” avgörande för relationens varaktighet och utveckling. 

Var ska du som säljare lägga dina resurser? Frågor som uppstår är:

  • Är alla mina kunder lika?
  • Har jag kunder som är viktigare än andra?
  • Har jag kunder som är strategiskt viktiga?
  • Hur gör man de valen?
  • Hur vet man var man skall lägga sina resurser?
  • Hur långt kan och skall man utveckla en relation?

I programmet IHM Key Account Management ges svar på dessa frågor. Programmet ger dig förmåga att utveckla strategi och organisation för nyckelsamarbeten. Du kan utgå från din egen utmaning för ett affärsprojekt under programmet. 

Välkommen att få ett smakprov med rubrik  "Hur styr jag mina resurser till rätt kund?" Möt Hans Bergh, som har 25 års erfarenhet av arbete med bl a strategisk marknadsutveckling och sälj- och marknadsledning ínom SCA i Sverige och utomlands. Vi bjuder på en enkel lunch.

Har du frågor? Kontakta jenny [dot] widen [at] ihm [dot] se (subject: Prova-p%C3%A5%20KAM) (Jenny Widén), tel. 031-335 20 04.

När
9 maj 2014 11:30 - 13:00
Var
IHM Business School, Fabriksgatan 23-25, Gårda.
Avgift
Kostnadsfritt

Relevant och intressant

Till toppen av sidan Till topp