Seminarium: The end of marketing as we know it

Kom och lyssna på ett unikt föredrag där Fredrik Hallberg utmanar grunden i vårt sätt att se på all marknadsföring; differentiering, segmentering, varumärken och företagsstrategi.

Kom och lyssna på Fredrik Hallberg, som i en unik föreläsning delar med sig av 10 års forskning och erfarenheter inom kaosteori, nätverksteori, spelteori, virtuella gemenskaper och sociala nätverk. Med den nya ekonomiska teorin, utmanar han grunden i vårt sätt att se på all marknadsföring; differentiering, segmentering, varumärken och företagsstrategi.

Den nya teorin har sitt ursprung i kaosteori och i Nobelpristagaren Herbert Simons idé om ”bounded rationality”, dvs en begränsad rationalitet i ekonomiska val. Den tar hänsyn till hur världen ser ut och den beaktar hur interaktiva feedbacksystem påverkar ekonomier, företag, marknadsföring, marknadskommunikation och konsumentbeteende. Den utmanar därför våra befintliga teorier inom nationalekonomi, företagsekonomi, marknadsföring och marknadskommunikation. 

Fredrik Hallberg är en av Sveriges ledande Internetanalytiker och har arbetat med kunder som Björn Borg, Volvo, Bonnier, Aftonbladet, Adidas, Reebook, Elgiganten, Panasonic, P&G, Lunastorm, Passagen, Salomon Sports, Eniro, Telia, SEB, Länsförsäkringar, MTV, MSN, Ericsson mfl. Idag är han anställd på Aegis koncernen där han jobbar som digital strateg på mediebyrån Vizeum. 

Vi bjuder på fika i pausen.

Seminariet genomförs även i Stockholm.

Har du frågor om aktiviteten? Kontakta Monica Birgerson, tel. 031-335 20 59.

Varmt välkommen!

När
17 september 2013 15:15 - 17:00
Var
IHM, Fabriksgatan 23-25 i Gårda, Göteborg
Avgift
Kostnadsfritt

Relevant och intressant

Till toppen av sidan Till topp