Många svenska företag jagar kostnader. På IHM utvecklar vi affärer.

Vi älskar affärsmodeller och skrotar gärna gamla sanningar för att finna nya sätt att öka kundvärdet. Här finns utbildningarna för dig som vill lära mer om affärsmodeller, affärsval och strukturerad innovation samt hur du bör utforma och styra en affärsverksamhet utifrån finansiella mål.

IHM Business Management

För dig som vill få koll på affärsmodeller och affärsval samt helhetssyn på vad som skapar framgång och lönsamhet. Du ökar din förmåga att bedöma och kunna skapa balans mellan marknadsföring/sälj, affärsutveckling, styrning och lönsamhet. Tid: 16 tillfällen, ett pass i veckan.

IHM Business Innovation

För dig som vill leda innovation och förnyelse i en affärsverksamhet. Du får verktyg och lära dig arbetssätt för att praktiskt arbeta som innovationsledare. Tid: 6 x 2 dagar

IHM Business Finance

Lär dig utforma och styra en affärsverksamhet utifrån finansiella mål. Ger dig förmåga att visa på den ekonomiska effekten och förståelse för vilka styrmedel som krävs för att generera överskott och kassaflöden som ökar konkurrenskraft och lönsamhet på kort och lång sikt. Tid: 18 tillfällen, ett pass i veckan.

IHM Digital Business Transformation

Utveckla en strategi, gör en innovationsplan och få energi att driva förändringsarbetet. Vi arbetar med de senaste trenderna och verktygen, tar fram en kundcentrerad innovationskarta för din bransch och sätter affärslogiken för lönsam digital transformation. Tid: 3 dagar.

3 dagar som kan förändra allt

”Kärnfrågan är: hur ska vi organisera för en värld där ny teknologi och nya affärsmöjligheter poppar upp?”
David Ståhlberg, lärare på IHM Digital Business Transformation

Vad behöver du? Testa dina affärskunskaper!

Vilka områden behärskar du och vilka kompetenser behöver du utveckla för att ta nästa steg? Svara på 15 frågor och ladda ner din personliga kompetensprofil.

IHM Verksamhetsutvecklande ledarskap

Lär dig driva förändringsarbete som ger högre effektivitet på sikt. Ett ledarprogram som ger konkreta verktyg och metoder för att utveckla dig själv, dina medarbetare och ditt team för att därmed öka lönsamheten i verksamheten. Tid: 3+2+2+2 dagar.

Examen Marknadsekonom DIHM ger kompetens att ta ansvar för helheten

För att bli Marknadsekonom tar du fyra certifikat, i din egen takt. Två är obligatoriska och två är valfria. Det första, Business Management, ger dig helhetssyn på vad som gör ett företag lönsamt. Det sista, ett Business Case, är beviset på att du självständigt och professionellt kan ta dig lösa en affärsutmaning på ledningsnivå .Examen med inriktning marknadsföring ger dig spännande möjligheter att arbeta som marknadsförare med unik spetskompetens.

Innovation & Business Growth

Redo att accelerera innovationsförmågan? Detta är kursen för dig som vill lära dig arbeta med innovation på ett strukturerat sätt för att bidra till ökad innovationsförmåga i företag och team.Detta är kursen för dig som vill lära dig arbeta med innovation på ett strukturerat sätt för att bidra till ökad innovationsförmåga i företag och team.

Tid: 3+2 dagar

Vad är rätt för dig? Boka personlig rådgivning.

Vi vägleder dig gärna via Skype eller i möte hos oss. Tillsammans tittar vi på dina personliga förutsättningar och mål för att se hur IHM kan hjälpa dig vidare.





Till toppen av sidan Till topp