IHM Digital Marketing

Hur kan du ta onlinemarknadsföringen till nästa nivå? Digital Marketing är ett internationellt program skapat av ledande branschaktörer. Det ger ”best practice”, teori och färdigheter för att ta fram strategier och optimera den digitala marknadsföringen med de verktyg som finns på marknaden.

Max Wimnell
”Man måste veta vad som ger effekt. Att bara räkna klick är som att en butik bara skulle räkna besök, och inte de som handlar.”
Max Wimnell lärare Digital Marketing Link
IntresseanmälanBoka rådgivningFler kurser inom området
Max Wimnell
”Man måste veta vad som ger effekt. Att bara räkna klick är som att en butik bara skulle räkna besök, och inte de som handlar.”
Max Wimnell lärare Digital Marketing Link

Fakta

Startdatum

Stockholm

05 dec
5-7 december + 15-16 december 2016 (fullbokad)

Göteborg

23 nov
23-25 november + 8-9 december 2016 (fullbokad)

5

Intresseanmälan!

Missade du att boka IHM Digital Marketing? 

Vi jobbar just nu för fullt på ett rykande färskt upplägg på den här utbildningen som kommer att lanseras under våren. Gör en intresseanmälan här för att vara den första som får nyheten om när den lanserar.

Intresseanmälan Digital Marketing

 

Kursavgift

Avgift

Utbildningsavgift 22.900 kr + moms.

Certifieringsavgift 180€ 

 

5 heldagar uppdelat i två block om 3+2 dagar. Mellan blocken är det ca 2 veckor och kursen innehåller inga mellanliggande uppgifter, utan allt arbete sker under lektionstid.

Kan även anpassas för ett företagsinternt upplägg.

Examen

Professional Diploma in Digital Marketing

Genomförs i samarbete med Digital Marketing Insitute. 

DMI

Innehåll

The Professional Diploma in Digital Marketing

är en globalt erkänd utbildning i digital marknadsföring och genomförs i samarbete med The Digital Marketing Institute i Dublin - Europas Silicon Valley.

Vi går igenom det senaste inom verktyg, teknik och metodik i syfte att jobba effektivt med företags marknadsföring och branding i den digitala världen.

Vem som helst kan söka till Digital Marketing. Syftet med kursen är att du ska lära dig allt du behöver veta om digital marknadsföring för att ta företaget ut i den digitala världen eller rivstarta en ny och spännande karriär. Du kan vara entreprenör eller företagsledare som vill ta företagets online marknadsföring till nästa nivå. Du kan vara ansvarig för - eller medarbetare på - en marknads-/försäljningsavdelning, för ett affärsområde, en verksamhet eller jobba som webmaster. 

Kursen leds av svenska ämnesexperter, litteraturen och examinationen är på engelska, varför du ska ha goda kunskaper i engelska tillsammans med en god datorvana. Du kan starta med ett digitalt test för att kartlägga kunskaper och färdigheter innan start.

Hur står sig dina digitala färdigheter? Testa dig här.

Frågor? Läs vår "FAQ" för Digital Marketing här.

Huvuddelar i programmet:

Module 1: Introduction to Digital Marketing
Participants will understand how to harness the power of digital marketing as a core driver of the marketing strategy for their organisation.

Module 2: Search Engine Marketing (SEO)
Participants will learn how to dramatically improve their website position and ranking with search engines.

Module 3: Search Engine Marketing (PPC)
This module clearly explains how to develop the expertise to plan, implement and manage search advertising campaigns.

Module 4: Email Marketing
Participants will understand how to effectively plan, implement and measure successful email marketing campaigns.

Module 5: Digital Display Advertising
Participants learn how to develop, plan, implement and manage effective digital display advertising campaigns.

Module 6: Social Media Marketing (Part 1)
Participants will understand how to engage with customers across a diverse range of social media platforms in a new socially connected world.

Module 7: Social Media Marketing (Part 2)
Participants will further learn how to implement the full range of advertising and social features in order to build and sustain relationships with customers.

Module 8: Mobile Marketing
Participants will understand how to utilise the power of mobile and smart-phone devices as a way to access increasingly mobile customers. Hur vass är du på Mobile Marketing? Testa här!

Module 9: Analytics
Participants will clearly understand how to measure, monitor and optimise their digital marketing campaigns.

Module 10: Strategy and Planning
This module provides a structured approach to create and implement your coherent Digital Marketing Plan.

Komplett kursplan finns under fliken LADDA NER.

Resultat

Branschledande aktörer kvalitetssäkrar programmet

The Digital Marketing Institute är en ledande aktör inom digital marknadsföring och har etablerat en global certifieringsstandard genom The Professional Diploma in Digital Marketing. Programmet erbjuds i ca 40 länder världen över.

Det har utvecklas av ämnesexperter i Dublin och kursplanen updateras kontinuerligt av ett s k Advisory Council, vars medlemmar är företag som Google, Facebook, Twitter, Microsoft, Pay Pal, Ogilvy, McCann Blue. IHM Digital Marketing genomförs av svenska ämnesexperter och kurslitteraturen och examinationen är på engelska.

Utbildningen ger "best practice", teori och färdigheter för att kunna jobba effektivt med digital marknadsföring. Målet är att du som deltagare ska kunna utveckla strategier för digital marknadsföring, kunna förstå och använda de verktyg som finns på marknaden i dag och utvärdera och analysera resultatet av insatserna. Det lämpar sig för alla som är involverade i planering, implementering och analys/utvärdering av digitala strategier.

Professional Diploma in Digital Marketing

Programmet ger ett internationellt gångbart Diploma.
Läs mer om examinationen här

Sagt om

Sandra Fjellström

Marknadschef Grand Parfymeri
I en tid där ”allt som kan digitaliseras kommer att digitaliseras” är det väldigt viktigt att hänga med på det senaste. Jag lärde mig väldigt mycket under den här kursen, men en av de viktigaste sakerna vi pratade om var den iterativa processen där digital marknadsföring ger möjligheter till en större flexibilitet genom att justera och redigera under kampanjens gång, exempelvis daglig mätning i Google Analytics och justera kampanjen beroende på vilka kanaler eller sökord som levererar bäst resultat. Detta är något jag gärna vill lära mig mer om!

Jennie Mikaelsson

Marknadskoordinator, Segers Fabriker AB
Jag är jättenöjd med kursen. Kursen var mycket intensiv men samtidigt väldigt givande och har gett mig de kunskaper jag behövde för att sätta igång och använda mig av digital marknadsföring i min vardag. Jag har redan nu tagit med mig massor av insikter kring hur man ska tänka och agera. Många av standardprogrammen, som exempelvis Google Analytics, kan vara överväldigande när man inte har arbetat i dom sedan innan. Kursen har gett mig en bra start när jag nu har satt igång.

Pernilla Zahn

Kommunikationsspecialist på PostNord
"Jag valde att gå IHM Digital Marketing för jag behövde en bättre digital plattform att stå på i min nuvarande arbetsroll. En insikt jag tar med mig från utbildningen är att alltid vara intresserad utav den nya utvecklingen och våga testa sig framåt, för att nå det bästa resultatet. Sätt upp mål, testa och analysera, vad som passar bäst för dina kunder och ditt företag. Utbildningen var en bra mix av teori och praktiska övningar med många bra diskussioner, på en nivå som passade alla elever beroende på tidigare kunskapsnivå. Så efter avslutad utbildning kände jag själv att jag fick en bredare kunskap och förståelse av de digitala kommunikationskanalerna."

Malin Hallberg

Marknadskoordinator, Toyota
Jag är väldigt nöjd med utbildningen. Vi hade en väldigt bra gruppdynamik och kursen var både detaljerad och intressant. Tiden räckte knappt till för alla våra frågor och jag skulle vilja att det fanns möjlighet till en påbyggnadskurs om något halvår för att ytterligare sätta sig in i all ny information och lärdom. Jag valde att läsa på IHM Business School för deras rykte samt rekommendationer från både vänner och kollegor. Jag känner redan att jag har tagit med mig mycket av det jag lärt mig in i vardagen på min arbetsplats och utvecklats i min position på Toyota.

Petra Groth

Business & Project Manager, Bambino Mam
Det var mycket spännande och väldigt nyttigt att komma i en grupp med många självlärda på olika kunskapsnivåer. Tempot var högt, och jag kände ibland att tiden inte riktigt räckte till för alla spännande diskussioner. Sociala medier kände att jag att jag behärskade ganska bra innan, men det var andra delar i programmet som jag var helt novis på som t ex. E-mail marketing. Jag har sett på det som en gammal form av marknadsföring men insåg att det fanns väldigt stor nytta med det om man gjorde det rätt. Där dödades definitivt en fördom. Jag blir gärna lite nördig av mig och vill även fortsätta att grotta ner mig i SEO och Google Trends bl a.

Magnus Jonsson

Digital Channel Manager, NCC
NCCs olika affärsområden jobbar lite olika i den digitala världen, och jag blev inspirerad av dem som jobbar på ”NCC Housing”, alltså vår boendeavdelning, och deras sätt att möta kunderna digitalt. I mitt jobb ingår det att inspirera alla att ta ett tydligt steg in i den digitala världen. Trots att jag varit inne och petat i det mesta, kände jag att jag behövde ett bättre grepp om helheten och de möjligheter som finns, och då stämde IHM Digital Marketing bra in. Dessutom var den tidsmässigt lagom lång och ett bra pris.

Mats Wahlström

VD för Poppels Bryggeri och tidigare utvecklingsansvarig IHM
Mobilt och digitalt ökar, det äkta varumärkesengagemanget blir allt viktigare medan antalet "likes" minskar i betydelse. The Professional Diploma in Digital Marketing ger dig "best practice" och hands-on kunskap för att följa dina leads i realtid och möta dem med content som skapar förtroende.

Max Wimnell

lärare Digital Marketing
I en intervju med GP säger Max: - Många företag satsar fortfarande rätt mycket pengar på vad de tror och anar. Man måste veta vad olika kanaler ger för effekt. Ofta mäter man besöksstatistiken redan, men analyserar inte statistiken ordenligt. Att bara räkna antal klick på webbsidan är som att ha en butik och bara räkna antalet besökare, istället för de som faktiskt handlar.

Ladda ner

Här kan du ladda ner dokument

Professional Diploma in Digital Marketing

Företag som Google, Facebook, Twitter, Microsoft, Pay Pal, Ogilvy, McCann Blue står bakom det internationella programmet Digital Marketing, som erbjuds i 40 länder världen över. Digitala resultat skapas genom kontinuerlig uppföljning, analys och utvärdering och syftet är att du ska lära dig allt du behöver veta för att optimera den digitala marknadsföringen. Du ska kunna förstå och använda de verktyg som finns på marknaden och hur de kan integreras för bästa effekt.

Kontakta oss för rådgivning

Har du frågor eller vill ha råd? Ring 0200-24 00 24 eller kontakta någon av våra rådgivare direkt. Du kan också boka personlig rådgivning.

08-657 00 07
08 - 657 00 75
08-657 00 73
Till toppen av sidan Till topp